tirsdag den 20. marts 2012

fOrsikring

Ja, hvad fan skal jeg egentlig bruge det til? Jeg har endnu aldrig gjort brug af mit forsikringsselskab, men havde den frækhed i dag at ringe derind med et uskyldigt spørgsmål. Jeg kunne ikke helt forstå svaret, for damen sagde samtidig noget med at stige til firetusindefemhundrede kroner (!) om året og så satte der sig altså noget på tværs i mig, og jeg blev nødt til bare at råbe RØV og ringe til et andet selskab.
Den flinke gut, der tog mit opkald i det andet selskab, havde seføli masser af tid og masser af dumme og/eller mærkelige spørgsmål, men jeg måtte desværre afbryde ham og bare fortælle, at jeg levede altså ikke sådan et crazy liv, hvor der skete alt muligt shit, og jeg havde ingen fancy ting i mit hjem, så han kunne bare stikke mig basispakken og sende mig et girokort. Da jeg så oven i købet kunne mit kontonummer udenad, blev han da vist lidt paf, for han var helt stille og spurgte, om jeg havde en "tvist" med mit nuværende forsikringsselskab, siden jeg ville flytte? Jeg svarede helt ærligt; at de var nogle bonghoveder og jeg kunne meget bedre li hans service, så nu skulle han ikke stille så mange spørgsmål, for jeg havde ikke mere tid. Han endte med at være helt glad, og så blev jeg også helt glad igen og glemte lidt at alt det fis havde taget over en halv time.
Nu sender han en bunke ligegyldige papirer som ender i skabet med alle de andre ligegyldige papirer, men det er sådan noget voksne som mig bare har liggende, det skal man ikke tænke så meget over. Jeg gider måske ikke engang åbne kuverten, for jeg er ret sikker på, at jeg ikke vil føle mig helt så godt dækket ind som jeg kunne ønske mig. Jeg fik nemlig aldrig spurgt ind til prisen på forsikring mod pengesorg, hjertesorg og sjælesorg. Men jeg forstiller mig, at det koster 28 kr. om måneden?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar