fredag den 25. februar 2011

Bugatti! Bugatti! Der blev sagt Bugatti for fan!

Når du køber hårfarve indeholder æsken foruden kemikalier og gummihandsker også en brugsvejledning. Altså en vejledning for, hvorledes det bedste resultat opnås. Føler du dig en dag rebelsk, så skal du måske gemme hårfarvningen til dagen efter, der er jo ingen grund til at risikere, garnet visner og drysser af, fordi du blander de forkerte komponenter... 

Nogle bøger om sex anbefaler, at man - før der råbes Sæt i gang til sexleg - aftaler et kodeord for timeout. Jeg har altid syntes, Bugatti er sådan et godt kodeord - det skal jo helst være noget, som den anden/de andre reagerer på - så man skal nok ikke vælge "mere", "hårdere", "farfar" eller "stoleben"... bare en tanke, jeg ved absolut intet om det... 

En babybog fortæller, at når mor er i uge 8 måler baby ca. 1,7 cm. Okay, tak for det, virkelig informativt, men hvad fåk skal jeg bruge det til?!
 

I modsætning til hårfarvningsmanualen og sexbogen har jeg intet nyttigt fundet i en eneste bog om børn. Og jeg har da ellers været igennem nogle stykker.
Ej heller bladene kan give mig noget - de har blot stadfæstet mit i forvejen noget ambivalente forhold til dyrt børnetøj og ditto møbler, for hvad skal junior med en 1200 kroners-lædersofa i størrelse "jeg-kan-ikke-selv-sidde-endnu"? Jeg er begyndt at tro, de blade der kun bliver trykt for at tjene penge!?
Jeg har gemt udklip om at få barnet til at sove alene og nogle andre om at droppe sutten. Begge ting fik vi seføli ordnet i ro og mag uden det mindste palaver (og uden udklip).

Farver du hår og oplever en allergisk reaktion, kan du ringe fabrikanten op og reklamere. Hvis du er heldig modtager du som kompensation produkter til 1-års forbrug.
 
Nogle steder er det samme procedure for sexreklamationer.
Hvortil sendes klagen, når lille Ole Bole ikke teer sig, som du beder ham om... Kommunen? Vuggestuen? Mormor??
 
Jeg synes, at de løse ender i hele det her baby-leverings-arrangement hober sig op. Det begynder så småt at ligne en sag for regeringen..

På trods af manglende hjælp i litteraturens verden falder det mig bemærkelsesværdigt nemt at opdrage, opfostre og opfodre et barn, men spørg mig igen om 10 år, så kan jeg jo se resultatet af det jeg går og fumler med nu.
 

...Og nu indser jeg, at det er jo løgn, når jeg siger, jeg intet nyttigt har fundet i en dyrt indkøbt bog om børn... Jeg fandt da en lækker opskrift på kanelsnegle forleden!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar