søndag den 27. februar 2011

Hvem sagde Rasmus Modsat? Det gjorde jeg selv!

Det slog mig i dag, at jeg måske er legemliggørelsen af begrebet Rasmus Modsat - for min tvillingebror hedder Rasmus! Udover det er jeg påståelig - og en kværulant uden lige, når det slår mig.

Jeg har i mange år insisteret på, at det er muligt at køre til USA, lur mig om det ikke også sagtens kan lade sig gøre.
Jeg opponerede i en tidlig alder mod afholdelse af alverdens verdensmesterskaber - for når ikke alle har prøvet, hvordan kan det så proklameres, at en eller anden er verdens bedste??! Ikke alle har råd til at gå til spydkast, men det er ikke ensbetydende med, man ikke kan have et medfødt talent!
Jeg vil, til jeg ligger i min sidste skjorte, påstå, at "et par stykker" er 3 (!) - og ikke 2, for det er jo "et par". Logik for burhøns, og fatter du ikke en meter, kan du roligt ringe til Peter, for det nytter simpelthen ikke at diskutere med mig.
Har jeg først sagt Nej, bliver det ikke ændret til et Ja. Uanset hvad der sker, hvad jeg erfarer, hvor meget manden, barnet eller hunden tigger, så er det Nej. Nej. Nej. Og - øh - Nej.
Det hedder en Raider. Smarten-heimer påstår, at den har skiftet navn til jeg ved-ikke-hvad, for jeg godtager det ikke. Raider! Slut.
Ved besøg i IKEA, skal stien følges i pilenes retning. Det er derfor, der er pile.
På cykelturen holder man med 2 hænder på rattet, det er derfor der er 2 håndtag. Og ud fra det konkluderer jeg, at det ikke er lovkrav at vise af, når der drejes. Det er simpelthen ikke muligt at styre cyklen med en hånd, for der er jo 2 håndtag! (Den forklaring venter jeg stadig på at køre af på en betjent.)

En sjælden gang i mellem falder det mig ind, at det kan jo være jeg er forkert på den... Men så tænker jeg nærmere over det og konkluderer, at det var en fejltagelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar