torsdag den 8. september 2011

Gratis rygeheroin til alle

Politik er lidt af et minefelt at bevæge sig ud i. Jeg har aldrig spildt mange af de små grå på emnet før, dels fordi jeg ikke gider være med, når jeg ikke kan få min vilje - dels fordi den måde Danmark er bygget op på, overhovedet ikke huer mig. MEN nu skulle det så være, havde jeg besluttet, kun presset en smule af omgivelserne. 2011 skal blive året hvor jeg hanker op i min manddom (!) og med rank ryg indtager stemmeboksen.
Problemet er så bare nu - at jeg gider ikke! Gider ikke - som i "føler sgu ikke for det". Jeg har kun beskuet den politiske arena med mit dårlige øje, men en ting er sikkert: Det huer mig stadig ikke. 
Første stopklods er de utiltalende politikere. Den pukkel kan jeg komme over uden at miste modet, da smag og behag naturligt er individuelt, og det ikke just er en date jeg skal skaffe mig. Jeg skal med min stemme sikre dette lands fremtid, så med den gode sag in mente, kan jeg godt abstrahere fra en grim politiker eller 5.
Det er heller ikke det der med, at de snakker og røven går, uden vi rent faktisk får noget konkret svar på bordet... det er heller ikke det, der får mig til at stå af...

I går var der i nyhederne en dame. I bjælken med hendes navn stod, at hun var kontanthjælpsmodtager. 
Hun stak sin baby op i hovedet på Løkke og spurgte, hvad han ville gøre for at denne lille søde pige kunne komme til at se mere til sin ghanesiske far? Han bor jo så i Ghana, og der er noget med nogle regler... bla bla bla... jeg hørte ikke efter, for hvad fåk skal regeringen blandes ind i det for, dame, spør jeg bare?? Hvad vil DU gøre for at få den mand hertil? Skal du ikke se at komme i svingninger med et eller andet, så du kan forsørge din baby og din mand? Og - HER - tænder nogle folk af, fordi - søde pigebarn (det jo så mig) - der er jo mange grunde til, at damen ikke kan det ene og ikke kan det andet. Ja, nogle gange er der. Men nogle gange er der ikke!

Og dét opsummerer så, hvad der i bund og grund er årsagen til, at jeg ikke rigtig føler for at stemme. 
Andre vælgeres "Jeg skal da ha"-mentalitet. Danmark er tilsyneladende en nation af folk, der koncentrerer sig om at få de, der tjener mest til at betale en større del af kagen, for så kan de selv... hvad? Slippe billigere? Have en undskyldning for ikke at tage sig sammen og tage deres del af slæbet? Hvad er det for en indstilling vi plejer her til lands, til vands og i det danske luftrum... Bare tag dig en slapper, lad være med at have nogle ambitioner, læg alle dine kræfter i kolonihaven og stem så i øvrigt på Enhedslisten, for de vil tage mere fra de rige og give det til de fattige??!! Det er da ikke særlig pænt over for folk, der bare gerne vil arbejde en hel masse, tjene en bunke penge og så i øvrigt have lov at bruge dem selv...? Og jeg ved det godt, det er ikke noget nyt, at de, der tjener mest, skal betale mere end andre. Igen - jeg er ligeglad, nyt eller gammelt - det gør det ikke mere fair. 

Jeg har heldigvis 2 politiske snakke tilbage i ærmet, de skal få mig tilbage på den politiske hest. 
Jeg ligger stadig i den lune sprække mellem Blå og Rød og kan se fordele og ulemper ved begge. 
Men det er altså en torn i øjet på mig, at størstedelen (det siger meningsmålingen i aftennyhederne nemlig selv!) af "os" vil have Thorning på pinden. Jeg er ligeglad med de andre punkter på Rød bloks agenda, for så længe de ikke synes, at alle skal deltage lige meget, er jeg bare sur. 
Men hey - når vi alligevel er i gang med at ribbe de "rige", kan vi så ikke ligeså godt få dem til at sponsorere Guldbajere, rygeheroin og spraytans til alle os, der bare gerne vil have det...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar