mandag den 29. august 2011

Pia, Lars og Villy

Fra min tid i butik kender jeg til begrebet Kommunikationsfilter... Sådan noget som spinaten i sælgerens tænder eller ekspedientens babser lige op i hovedet på kunderne - altså lige dét der, som forhindrer dig i at koncentrere dig om det, det egentlig burde handle om.
 I går prøvede jeg på at følge en politisk debat i TV. Men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om at høre efter, for der var så mange filtre disse 9 politikere i mellem!! ...Og jeg er ikke engang sikker på, at der virkelig var 9, for det var de samme 4 som snakkede hele tiden...
 Pia Kjærsgaard har alle og hver mand en mening om - guderne skal vide hun ikke har stået forrest i køen, da der blev uddelt heldige udseender. Damen ligner på forhånd en karikatur, så jeg gad godt se ham på Strøget tegne hende forvrænget. Og hun smiler hele tiden, eller nej - det løgn! Hun smiler ikke, hun viser tænder.
Nogen har på et tidspunkt erkendt, at politikere sjældent ældes med ynde, derfor blev de kendte og mest fotograferede sendt til make-overs hos 80'er-levnet Dennis Knudsen... for det skulle jo heller ikke gå hen og blive for moderne. Men der var ikke noget at gøre for Pia, hun blev bare udstyret med en meget rød læbestift.
Så jeg kan desværre ikke høre hvad hun siger, jeg kan kun sidde og tænke på alle disse forstyrrende elementer i hendes personlighed. Hun sælger ikke varen særlig godt, i hvert fald ikke til mig.
 Da Lars Løkke blev udnævnt til statsminister, tænkte jeg noget a la: Hvem sørensen er han, ham har jeg sguda aldrig set før. Han var vist nok politiker i forvejen og en eller anden må have kendt og holdt af ham, siden han fik lov at sidde i førersædet.... Men jeg forstår ikke hvorfor, for han har slet ikke stil nok til at blive sendt ud af landet som repræsentant for Danmark. (Så da hellere hende med dovent øje, gule tænder og akvarelblokken - og hendes mand med den sjove accent, kæmpe vom og storhedsvanvid.)
Lars Løkke - han er manden på vores alle sammens feriebilleder. Ham, der står i baggrunden med en fadøl hvilende på maven, der er dækket af en lidt for kort og ikke-hvid-mere skjorte. Da han kom til make-over, tog Dennis den dovne bajer ud af hånden på ham. Og det var så lissom det. Måske fik han osse en ny cykel, for den skulle han bruge i TV.
Jeg er sikker på, at han er en behagelig mand - sød, flink og rar gut, men igen - ikke lige politikeren, der kan sælge mig noget budskab.
 Villy Søvndal er bare trættende at se på, han har på forunderlig vis transformeret sig til sit eget efternavn. Jeg har ham mistænkt for at køre side-geschæft som Ole Lukøje.

... mere politik i nær fremtid. Opdagede lige, at jeg lugter af sved, har birkes i fortænderne, hår i ørerne og en plet på min natskjorte...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar