søndag den 15. maj 2011

Humøret til sangskrivning er nok bedre i morgen

Til mit "skal aldrig holdes"-bryllup er jeg begyndt at forfatte følgende "skal ikke synges"-sang.

Molodi: I en kælder sort som kul

10. klasses sidste dag
blev jeg lidt beruset
lokket af en fremmed "mand" 
ind i havehuset.
Jeg sku bare holde den
"hvad er det for mærkli en?!"
Heldigvis kom Mette, redded lille Rikke

17 år og lille pi'
knap med hår på  måtten
mødte jeg så kæreste-mand
han var godt nok knotten
dengang, men det ændret blev. 
Det var starten på et liv
Skal vi om det kvidre? Nej, for helved - vid're!

Single er jeg jo så nu
svært det er for fanden
Gode råd fra pigerne,
findes skal jo MANDEN.
Der skal tænkes i taktik
"Rikke, stop! Du skriver ikk!"
Jeg er bar for tumpet
Klart i scoring dumpet!


Længere er jeg ikke nået, for så fik jeg en fiks ide til føsdags middagen...
Men der skal minimum være 28 vers og på et tidspunkt skal melodien skifte til Yesterday, hvorpå følgende vers skal synges:

Single-mor
Skal det mon vare endnu mange år?
Jeg, som var så ung og smuk i går
Blir hurtig slidt
som single-mor


Ingen kommentarer:

Send en kommentar