tirsdag den 24. maj 2011

Abstinenserne udebliver

I en rengøringsiver i søndags faldt jeg over en af de her Alt for damerne-brochurer... "Bliv sund, slank og super duper glad på 4 uger"-agtig. Jeg besluttede, at jeg en gang for alle må be- eller afkræfte overfor mig selv, om det kan lade sig gøre. Så ud med sukker og frem med målebåndet! (Det skal desuden blive interessant at se om mit hoved krymper yderligere!)
Som forventet havde jeg ikke mange semi-ulovlige varer i køkkenskabet. Ud røg kaffe, sukker, brev-Hollandaise, sirup, farin og Uncle Bens sur/sød-sovs. Knækbrød, muesli og All Bran - intet blev skånet, jo seføli Aras muesli (det er den "uden dutter"). Gemte osse den lyse sirup, for der skal jo da være noget til en marinade! Pasta, smør og pålægschokolade måtte osse blive, for jeg bor her jo ikke alene.
Havde måske også forhastet mig en smule - den lille kunne ikke helt forstå, at mor serverede havregryn uden sukker til morgen. Så jeg må nok købe en lille pose sukker til hende. Og lidt kaffe, hvis der sku komme gæster... Men jeg holder mig fra det! Har kun en smule lyst til kaffe om aftenen, når Skattemusen er puttet, det er nu altså lidt hyggeligt med en kop kaffe - uuuuhh ja, den kop som er liiige den rigtige blanding af kaffe og mælk, mums. Og så med en chokolade til, aaaahhhhh. Stene foran tv'et, perfekt! Men det er slut nu, og jeg savner det i hvert fald slet ikke. Jeg skal da bare have mig en selleri med parmaskinke i stedet...
Så har ikke drukket kaffe siden søndag, det er jeg ret stolt af. Har det fint! Er dog begyndt at føle en form for uro i benene, tager en løbetur senere og håber på, at det hjælper.
Nu finder jeg lige målebåndet frem og noterer de mange hundrede cm :-) og så skal jeg nok holde de interesserede opdateret. 4 uger, det er jo hurtigt overstået. Er spændt på at se resultatet, hvis det munder ud i et. Meget tro mod min natur har jeg læst forud i brochuren og er allerede på forkant: Kaffen skulle ud i uge 1, sukkeret i uge 2 - så jeg er foran, whoop whoop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar