torsdag den 2. juni 2011

Husk at stemme på Margrethe

I dag undrer jeg mig over... at sprut, fedt, sukker og cigaretter er lovligt at købe og indtage, stort set hvor man lyster (HUSK - ingen is, sodavand og pølser i bussen)... men hash er ulovligt. Selv for syge, der ellers kunne bruge det som medicin.
Hvorfor vil staten hellere se mig som en overvægtig alkoholiker med en smøg i flaben fremfor en afslappet hippie med blomster på kinderne...? Personligt ville jeg nok være gladere på hash end på bajer og tandsmør.
Der er fordele og ulemper ved alting - hash fører til morskab, psykoser og alskens andet smuds, siges der. Pudsigt... For jeg kender til flere, som har røget hash uden at tage (synderlig) skade - men jeg kender ingen, der ikke har taget på af at æde (undskyld mit franske) uden omtanke for livvidden.
Det er ikke, fordi jeg skal komme med min løftede pegefinger (den er så stor og formanende, at jeg ikke engang kan få den op af lommen)... Jeg synes bare, vi har nogle mærkelige love, som jeg godt kan forstå folk ikke gider følge.

Hvorfor kan man først stemme som 18-årig? Og hvorfor er der ingen regler for babyproduktion?
Afsted til stemmeurnen, når du er 18 og i øvrigt har et barn på 3 år, for det er nemlig helt i orden og fuldstændig op til dig selv. Enhver, der lyster, kan falde over et erigeret lem, blive gravid og få en lille uden nogen stiller spørgsmålstegn ved dine kvalifikationer eller intentioner. Få et barn eller fem, det bestemmer du selv, og du behøver heller ikke have råd til at forsørge dem - kommunen betaler for både børn, extensions og acrylnegle. Hvis du er heldig, kommer du i tv og Ugebladet Søndag. (Men husk nu at stemme den dag du fylder 18 år, osse selvom du ikke rigtig ved, om du vil stemme på kongen eller dronningen.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar