torsdag den 21. juli 2011

Forandring fryder?!

Jeg er ret stolt over mig selv, for jeg har lige opdaget, at jeg på et Danmarks kort kan finde Hovedstadsområdet. Måske såre simpelt, men ikke for sådan en som mig, der tror at Fyn ligger i Århus. Eller det troede jeg. Indtil nogen fortalte mig noget andet.
Måske er jeg bare lidt længere tid om at finde ud af tingene. Langsommere end en gennemsnitlig dansker, selvom det lyder svært.
Jeg skulle jo lige opdage, at jeg godt må tænke selv.
Jeg børster tænder minimum 6 minutter, selvom jeg i mange år blev instrueret i at bruge 2. Men man behøver altså ikke være et matematisk geni for at regne ud, at 2 minutter fordelt på de gennemsnitlige 32 tænder, det er sagomeleme ikke meget, når hver tand har mere end en side. Så dér tænkte jeg lige selv.
Jeg er ikke god til at finde vej, måske mest fordi jeg i mange år blev kørt rundt. Jeg har prøvet at cykle forkert, da jeg skulle til Hvidovre og fordi det var en tur jeg burde kende, ville jeg ikke ringe og spørge nogen om hjælp. Men så tænkte jeg mig om! Og kunne logisk nok se, at jeg måtte DEN vej - sådan henover Damhussøen - for at ende ved destinationen. Og frem kom jeg, uden hjælp, meget stolt af mig selv, var jeg der. Fordi jeg 3 gange er faret vild nede i Utterslevmose, kører jeg ikke den vej mere. Jeg overrasker vist heller ikke nogen længere, når jeg annoncerer, at jeg har været med et forkert tog. Eller at jeg kan få rejsen til Valby til at tage 2 timer med hele 3 busser... Så transport og geografi er altså et område jeg lige skal have udviklet nogle hjernebaner til! Altså tænke lidt mere...
Min far var lige ved at krasse af, da han hørte, at jeg drikker kaffe og spiser ost. OG har spist brød, som måske/måske ikke havde været i en pose med en anden skive brød, hvor der måske/måske ikke havde været mug på. Ja, ja, jeg lever livet lige der på kanten, skubber mig selv lidt videre hver dag. I går spiste jeg noget pålæg fra en pakke, som havde været åben i et ukendt antal dage. Helt sindssyg jeg var lige der.
Men jeg tænkte, at det lugtede af fims præcis som det plejer, så det er sikkert fint nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar