mandag den 25. juli 2011

Norge, sagde hun med lille stemme

Jeg kender et klogt kærestepar. De ved rigtig mange ting, sådan om økologisk mel, landegrænser og politik.
I går sad vi og summede over alt det her Norges halløj og noget klogt blev sagt, indlysende nok ikke af mig, men jeg er så heldigvis dum nok til at lægge det ud til en bredere skare, så flere kan få gavn af de kloge betragtninger. Fordi det er tankevækkende synes jeg, at det skal siges højt. Og når det kommer fra en tåbe er det mere okay... for jeg tænker jo ikke rigtig.... Men prøv lige at hør her...
En mand har gjort en masse mennesker ondt for at vise verden, at noget er helt galt i Norge, det land han elsker så højt. Han synes, Norge er på vej ned i lokummet og nogen må gøre noget, råbe op for at redde landet, inden karryen, burkaen og andre fremmede tiltag overtager først hans elskede land og sidenhen resten af verden  - ja, manden er jo faktisk det, vi kalder nationalist!
Så hvad opnår vi, når facebookerne sætter det Norske flag på deres profilbilleder? Burde vi ikke i stedet sætte alle andre flag på?... Eller burde vi i virkeligheden bare vedtage, at sådan en stodder ikke skal have lov at få noget ud af sin ugerning og således... ikke ændre noget??!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar