fredag den 5. august 2011

Uf! der er hår på... Men kan den ædes?

Gu ved, om hankøn nogensinde oplever de hersens situationer, som er tåkrøllende pinlige og hvor man bare ønsker, at man var den lykkelige ejer af en Hulubulu-navle... "I carried a watermelon"...

Sagen er nok den... At mænd sjældent selv synes, de er pinlige. Der er oftere stemning for high five end for strudse-manøvre. Og sker historiefortællingen i festligt lag, skal den enes historie helst overgå den andens. Der er som regel tale om historier, der handler om pludselig opstået dårlig mave, onani (alene) eller sex (med andre).
Når historien fortælles er det tit med et slet skjult islæt af stolthed: "Jeg havde SÅ dårlig mave - det løb ned af mit ben! Fåk Yeah, det var sejt!!" Og tilhørerne griner og hujer. Jeg griner osse selv, når jeg en sjælden gang i mellem hører efter, men jeg synes bare, jeg har hørt det hele før. Og ofte op til flere gange.
Indtil i dag. Hvor en af pigerne i Logen fortæller om dengang, hendes store søn ikke gad gå heeeeele vejen op på 1. sal for at tisse. Så han gjorde det i en tom flaske. Lidt af en øjenåbner den historie satte gang i!
For vi blev hurtigt enige om, at mænd i alle aldre ER sgu ikke for kloge. Altså de tænker sig jo ikke om. Ja, det er smart at pisse i en flaske - men hvor lækkert er det om 3 uger, når du ikke gider fjerne flasken?! Dumt, Bøv. Gå op og tis, få det overstået.
Men typisk mandeting at gøre.
Og den anden Logesøsters søn - han kigger i køleskabet. Længe. Undersøgende. Tøvende. Så lukker han køleskabet, går ud i haven og vender derefter tilbage til køleskabet. For måske er der alene ved ønsketænkning dukket en færdigret op - og måske er den allerede varm!!
En pige er klog nok til at få tisset af, inden hun går i seng og kan  i øvrigt selv kokkerere fra hun er ca. 3 år gammel. Og tisser hun i en flaske, er hun for ladylike til at fortælle det til nogen. Uinteressant eller tomt køleskab eksisterer ikke i et kvindeliv.

Mænd synes ikke, det er pinligt at blive konfronteret med deres egen dumhed, for livet ud er de så umiddelbare som små babyer. "Ja, det var flovt, men du griner når jeg fortæller det, det vil sige det er sjovt - videre." Ikke alle mulige indviklede tanker eller for og imod-lister, nej - mænd går direkte til kernen, identificerer problemet og finder/eftersætter en løsning. Tissetrang + tom emballage = Aaaaaah. "Er der noget i køleskabet? Nej. Er der noget nu? Nej. Hvad med nu??" ...  Lur mig, om der ikke på et eller andet tidspunkt dukker noget om.

I ethvert mandeliv er der 2 essentielle spørgsmål. Og det er hverken "Tager du Gurli som ved din side står" eller "Ser min røv stor ud i de her jeans". Nej, det er såre simpelt: Kan det ædes og kan det kneppes?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar