mandag den 21. marts 2011

Buhuuhuu, cirkus var i byen

I går var vi i Cirkus, os begge for første gang nogensinde.
Cirkus Arena har i år kaldt deres forestilling Cirkus under vand. Således stod der i midten af teltet et kæmpe bassin og midt i bassinet, en mindre scene. Overfladisk, som det meste underholdning er nu til dags, kan jeg ikke huske alle de optrædende, men et par numre stak mere eller mindre heldigt ud.

En stor skål på 4 hjul blev kørt ind på scenen og 2 piger kom sejlende i kajakker. De hoppede elegant op på kanten af skålen og dykkede ned i det grumsede vand. Et ret kedeligt nummer, jeg kunne godt være bildt ind, at det var pauseklovneri – måske mest interessant var deres påklædning, eftersom de 2 havfruer var klædt i hvid heldragt og hvidt undertøj derunder. Hmm, hvem mon havde fundet på det nummer? Ja, en mand sguda! Og han havde Dita Von Teese og hendes cocktailglas i tankerne, da han fik ideen.

En trio malet i guld og klædt i guldbadetøj kom ind og stod på en lille guldplatform. 2 unge damer og en mand – og enten var badetrussen for lille eller også var manden for stor, hvad ved jeg… men flot så det ud! Ja, altså dem alle 3.
Deres nummer gik ud på at flekse og bære hinanden i forskellige positioner. Jeg husker nummeret, fordi jeg i et andet liv som James Bond så deres act på en natklub i Rusland.
Min 3-årige date var ikke just imponeret og messede: Om lidt kommer dyrene, om lidt kommer dyrene.

Efter pausen fik 4 unge mænd i roterende hjul mig til at sidde med hænderne for øjnene, Nøj det var spændende! Og det var selvfølgelig liiige ved at gå galt et par gange på de helt rigtige tidspunkter, men drengene kan det der nummer i søvne, så der skete ikke noget. Heldigvis!
… Og stadig uimponeret sad barnet ved siden af og øvede sig i at knipse…

Jeg er imod, at dyr holdes i fangenskab – min straf for at støtte zoologisk have en gang årligt og nu altså også cirkus, er at jeg skal se de stakkels dyr i øjnene. Så søløvens optræden før pausen var ikke min kop te. Det havde da været meget sjovere at se manden med pinden balancere en bold på næsen og derefter sluge en halv sild!

Min datter måbede, da hele 4 cirkusprinsesser kom ind på hvide heste. De lavede nogle fine tricks, en af dem sjippede med hesten, ja, det var lige noget for den lille, som før forestillingen startede, havde set de 4 heste blive gjort klar. De har sådan nogle fine kjoler, som jeg har, råbte hun glad!
Hul i de kjoler og dullerne med dem på, de hiver hestene i håret! Igen, lad os da lige bytte, lille dame, hvis du nu hopper ned og går en runde med krikken på ryggen, det vil jeg gerne betale penge for at se.
Derefter kom elefanterne. Jeg synes altid elefanter ser så triste ud. Oven i købet var de 4 her ekstra dry, de ku nok godt trænge til et mudderbad eller noget. En dreng hoppede rundt på dem. Har ikke lyst til at være bagklog, men de grå stakler skulle aldrig have skrevet under på kontrakten og sagt ja til at arbejde i cirkus. Nå, blev de ikke spurgt, om de ville med eller blive hjemme? Nå, jamen så er det da ikke pænt at rive dem rundt til andres morskab, vel…

Da cirkusfesten sluttede og den lille skulle have overtræksbukser på, bad hun mig vente, for hun skulle jo lige se løverne! Pyha, dem kom der heldigvis ingen af.
(Ja, jeg holdt med tigeren da den tog en bid af Roy.)

Hvad lærte jeg af at gå i cirkus? At det gør jeg ikke igen. Det er sgu for deprimerende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar