mandag den 6. juni 2011

Der er seriøst noget galt!

Gu ved, om folk godt er klar over at de blir taget i røven??! Måske - og så er jeg den sidste til at indse det. Men derfor kan jeg godt blive forarget alligevel.
Jeg betaler licens. Ca. 200 kr. HVER måned. For nogle kanaler, der viser tv jeg ikke gider se.
Ved siden af betaler jeg for kabel-tv. For ordentlige kanaler... som fx Nickelodeon.
Oven i betaler jeg antennebidrag - 285 kr. om måneden. (Jeg tænker, at ham der vedligeholder og pudser antennen samt sørger for at den peger i den rigtige retning, skal have en ordentlig hyre.)
Sidst, men ikke mindst, betaler jeg for internet.

Jeg sidder så og bliver irriteret over det der DR, de viser sgu aldrig noget ordentligt. Jo, Disneys Juleshow, men det har vi nu på dvd. Så jeg vil ikke betale licens mere. Går ind på licens.dk. Opdager jeg skal betale licens, fordi jeg har en computer. Jamen, jeg betaler jo for internet et andet sted?
Pyt, pyt - jeg skal betale licens, fordi jeg potentielt kan se tv på min pc. Nå, men så kasserer jeg den bærbare og opsiger internettet - flere penge er sparet. HA! Tag den, DR!
Men nej, det kan jeg heller ikke. For datteren har en lille radio med noget, der kunne ligne en antenne.
Og der kan vi modtage et radiosignal (ja, hvis vi begge sidder og slikker på antennen og vores fødder rører spisebordets metalstel og vi iøvrigt er iført sølvpapirshatte).
Så blir jeg stædig! Jeg kasserer tv, pc og radio!! SÅ kan jeg afmelde licensen, for der er sagomeleme ingen, der skal tvinge mig til at betale for at se genudsendelsen af Jul i Nøddebo præstegård.
Men nej, den går heller ikke. Om jeg så boede i en tom lejlighed og levede at af sutte på en sten, skulle jeg betale licens. Fordi signalet er i stikket og aldrig slukkes. Derfor er det ikke valgfrit. Så mit fædreland tvinger mig altså til at betale. Det er jeg lidt sur over.

1 kommentar:

  1. Jeg er fuldstændig enig. Så meget for demokrati. Hvis de så bare gad sende noget ordentlig tv, men nej heller ikke her er der noget at hente. Der er ikke engang "fjernsyn for dig" mere. Til gengæld har de lavet en hel ny tv-station. Ramasjang, hvor de genudsender programmerne dagen igennem, når så lillepigen er syg og ligger på sofaen kan Dragonball z lærer hende at sige " Luk røven", "hold kæft" og andre gloser jeg ikke mener er fjersyn for børn, men licens det skal vi betale koste hvad det vil.

    SvarSlet