lørdag den 11. juni 2011

Hellere havnearbejder end hjernedød idiot

Jeg er træt, lørdagen blev spenderet på Bakken med min meget gode veninde og hendes 2 dejlige børn.
Seføli sku udflugten ikke være mange timer gammel, før jeg var politisk ukorrekt og super upædagogisk. Forklaringen er uinteressant egentlig, men i et ophedet øjeblik fik jeg sagt hjernedøde idiot til en mand, som sprøjtede vand på os. Jamen, var det ikke dét forlystelsen gik ud på?? Nej, den gik ud på, at der skulle vand på en måltavle! Så kommer denne her mand sejlende med sin søn (?) og på hans gestikuleren, kan man se, at han prøver på at få drengen til at sprøjte på os, lissom han selv gør. Hvad jeg så burde have gjort var at hoppe i vandet, svømme derover og stikke en arm igennem ham. Men jeg nøjes med at rejse mig op i båden og råbe ad ham. For jeg synes ikke, det er i orden at lære sine børn, som selv sidder i regntøj, at de skal sprøjte vand på andre, der 1) ikke har regntøj på og 2) ikke selv sprøjter vand på andre. Så kan det diskuteres, hvilken straf sådan en handling står til... Men ubemærket går det ikke hen på min vagt!
I bund og grund mener jeg, at børn skal opdrages til at blive gode mennesker, der behandler andre, som de gerne selv vil behandles. Havde Ara været med, var turen ødelagt, for hun var blevet så ked af det. at tørt tøj ikke kunne redde dagen. Tænker voksne slet ikke på konsekvenserne af de handlinger, som de selv synes er hylende grinagtige??
At jeg står og råber hjernedøde idiot er heller ikke god stil - det ved jeg udmærket godt! Men 1) heldigvis har de kære englebørn, som var med i dag, allerede glemt, hvad jeg sagde. Og 2) deres mor har forlængst forklaret dem, at jeg er det, der kaldes utilregnelig, og at de derfor skal lukke af, for alt jeg siger.

Oplevelsen mindede mig om, at vi alle i bund og grund opdrager ud fra vort eget værdisæt uden tanke på, om det er hensigtsmæssigt eller ej. For vi stiller ikke spørgsmålstegn ved os selv, vores meninger, prioriteringer osv - er det rigtigt eller forkert at give videre...
Så det ser altså ud til, at min lille prinsesse muligvis vokser op til at blive en engel med en kæft som en havnearbejder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar